The Person Kid Rock Blamed For Leaked Explicit Tape

In 2006, Kid Rock shook the music world when a videotape revealing explicit activity involving the singer and four female fans aboard a tour bus emerged. It was acquired by California company Red Light District, notable for distributing the infamous 2004 Paris Hilton sex tape, ‘One Night in Paris.’ Rock had someone to blame for leaking the tape.

According to the musician, it was none other than Creed frontman Scott Stapp who had leaked the sex video, showing the two completely drunk and having their groupies performing oral sex on them. Regarding the incident, Kid said in a 2006 interview:

“What perfect timing. I got a record coming up… Maybe I should thank him. It’s not any big revelation that this goes on in rock’n’roll, especially with who I am.”

Although Stapp said the explicit tape was stolen, Rock disagreed and claimed that Scott actually made the tape in 1999 in Rock’s motor home and was the one who lost it. Kid explained:

 “He’s the idiot because it’s out. I’m holding him responsible.”

He also revealed that he hadn’t talked to Stapp since the tape was recorded and added:

“At this point, I don’t even care. If there’s money to be made, it’s my performance.”

Stapp suggested that the sex video had been stolen and meant to ruin his career, but Rock found this idea ridiculous, as he wondered why someone would want to harm his career when the video in question was originally his.

Rock also explained that he invited Stapp into his motor home, where there were four strippers after the frontman asked to be part of the video recording. The singer mentioned that he had only two beers left and offered one to Stapp as a friendly gesture.

Later, both Rock and Stapp took legal action by filing lawsuits in California to prevent the tape from being distributed. Kid got a restraining order from a federal judge in Michigan. This order stopped the continued distribution of the footage from the two tapes. In 2007, Scott reached a settlement, where Red Light District agreed to stop distributing the video, which they admitted they didn’t own.